lördag 7 februari 2009

Utmaning 33

Jag har tappat bort mina nycklar. Jag kan inte hitta dem. Jag är säker på att jag hängde upp dem i nyckelskåpet där de ska hänga men nu kan jag inte hitta dem. Var kan de ha tagit vägen? Jag har letat överallt men jag kan inte hitta dem. Det handlar om en nyckelknippa med nyckeln till min lägenhet, släktens sommarhus, jobbet, morsans lägenhet, farsans hus och Eriks lägenhet. Av alla nycklar som sitter på den där nyckelknippan kan jag skaffa tillbaka alla utom den till Eriks lägenhet. I första hand därför att han inte vet att jag har den, i andra hand för att han gjorde slut med mig för två veckor sedan.

Hur kunde han göra slut med mig? Det var ju jag som skulle göra slut med honom när så fort jag tröttnat på honom. Det var inte mening att jag skulle bli kär i honom och älska att vara nära honom. Nu har jag inte längre någon rätt att vara nära honom och andra tjejer kan ta min plats vid hans sida, min plats i hans vattensäng, min plats vid hans köksbord. Jag behöver ha min plats tillbaka och utan nyckeln till hans lägenhet vet jag inte hur det ska gå till.

Varje dag sedan han hade sagt ”vi fungerar inte längre” gick hon till hans lägenhet på lunchen och kontrollerade att ingen ny tjej hade tagit hennes plats. Hittills hade det inte funnits några spår efter någon tjej på besök. Men hon kunde inte vara säker på att det skulle fortsätta så. Hon lämnat alltid kvar något som skulle påminna honom om henne när han kom hem. Lite parfym på kudden, en ensam strumpa i hans strumplåda, ett par trosor i tvättkorgen men han hade inte ringt henne eller på annat sätt hört av sig. Idag skulle hon ta något från honom som hon kunde säga att han glömt hos henne. Det var dags att vrida upp tempot i operation få tillbaka Erik men utan nycklarna var det förstört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar