fredag 6 februari 2009

Utmaning 25

Jag hatar det lilla liv som växer i min mage. Det är inte livets fel på något vis. Jag är fullkomligt medveten om att det inte har bett om att få ligga i min mage och växa. Jag kan inte glädjas åt att känna rörelser och sparkar. Jag betraktar den som en parasit som lever på mig. Den äter mitt blod, min mat och den andas den luft som jag andas. Allt jag gör drabbar den och min skuld är enorm. Jag tänker på alla glas vin, alla lakritsshots, alla cigaretter både lagliga och olagliga som jag har dragit i mig medan den har legat där och försökt skapa sig ett drägligt liv. Jag är inte gjord för att ha små liv som växer i min mage. Jag är gjord för att festa, supa och knulla med alla som är intresserade. I mitt ytliga liv finns ingen plats för blöjor och nattvak. I mitt liv finns inte plats för villkorslös kärlek och enormt ansvar. Jag klarar inte av att låta det här fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar